Simpele uitleg
Persoonlijke aandacht
Flexibele tijden
Je eigen tempo
Sneller dan in groepen

Fotografieles met aandacht voor jou

Leren fotograferen is niet het leren van regels en technieken, want een foto kan technisch nog zo ‘perfect’ zijn, als de foto niet aanspreekt dan is de moeite voor niks geweest. Leren fotograferen is grotendeels ook jezelf leren kennen.

Bang voor de techniek? Dat hoeft nu niet meer. Ik ga ervoor zorgen dat je het gaat begrijpen, dan hoef je het ook niet te onthouden. Doel is je camera gaan vergeten na deze fotografieles (oke, niet letterlijk).

Cursus en workshop fotografie aanbod

In Den Haag en Baarle-Nassau

Waar begin je met een fotografieles en wat is je niveau eigenlijk?

 

Automatische stand?

Fotografeer je op een automaatstand (P, A(v), T(v), AUTO of plaatjes)? Dan ga ik je eerst de basis bijbrengenwant als je die niet kent zal je nooit gaan fotograferen. Maak je geen zorgen; ik leg het je simpel en praktisch uit zodat je het echt gaat begrijpen.

 

M-stand en ervaring?

Fotografeer je al op de M-stand en weet je wat diafragma, sluitertijd en ISO exact inhouden? Dan zijn er meerdere opties zoals een straatworkshop, studioles, flitstechnieken, portretworkshop etc. Maar meestal is het maatwerk en we pakken het op waar jij gebleven bent. Breid je kennis en vaardigheden op een persoonlijke en efficiënte manier uit.

 

(Bijna) alles is mogelijk! Hieronder vind je de meest bekende mogelijkheden.

Basiscursus fotografie

Hoofdfoto Priveles Fotografie Fotografieles

Als je het gevoel hebt dat je niet de foto’s maakt die je voor ogen hebt hebt, dan is het de hoogste tijd de camera niet het werk te laten doen, maar zelf te gaan fotograferen. We gaan uitsluitend nog Manueel fotograferen. Maak je geen zorgen over de ‘techniek’, die kan ik je snel en simpel uitleggen.

Wat je vooral gaat leren is stoppen met registreren en beginnen met zelf fotograferen. Je krijgt cursusmateriaal bij deze basiscursus mee naar huis. Een volledige basiscursus kan vaak al in drie lessen worden voltooid, uiteraard afhankelijk van je huidige niveau. 

Je kunt ook iemand een fotografieles cadeau doen, bestel de cadeaubon!

Straatworkshop fotografie

Straatworkshop Fotografieles

We gaan samen de straat op en ik laat je vooral kijken, laat je nadenken over het verhaal dat eigenlijk overal is en je uiteindelijk fotografische technieken toe laten passen om het juiste beeld te maken. Ook krijg je van mij een opdracht met een fictieve opdrachtgever. Aan jou de taak deze onder begeleiding van mij uit te voeren en het geleerde toe te passen.

Je leert kijken, interpreteren, contact maken, momenten pakken, doelgericht fotograferen en je eigen handschrift hierin herkennen en uitbouwen tijdens de fotografieles. Luisteren met je ogen, zoals Henri Cartier-Bresson ooit treffend zei.

Mensen fotograferen

Mensen Fotograferen Tijdens Fotografieles

Misschien wel het meest gefotografeerde ‘object’: de mens. Je kunt een mens op zoveel verschillende manieren op de foto zetten, maar wat en wie wil je nou eigenlijk laten zien? Is het een zakelijke foto, is het een foto die iets moet vertellen, wil je een bepaalde emotie laten zien? Dit alles betekent dat je het JUISTE contact met iemand moet maken en soms heel dichtbij iemand moet komen daarvoor.

Hoe kun je betekenis leggen in een portret en hoe krijg je je model mee? Dit kan confronterend zijn en zal veel vergen van je sociale capaciteiten. Loslaten.

Maatwerk

Maatwerkles Fotografieles

Maatwerk zegt het al… De voorbeelden die hier staan zijn precies dat: voorbeelden. Uiteindelijk gaat het er jou en mij om dat jij leert wat je wilt leren. We gaan samen kijken wat dat is en ik stel een plan voor. Misschien wil je meerdere onderwerpen leren, dan hoeft het ook niet allemaal tegelijk. Sommige studenten komen al jaren bij me en trekken aan de bel als ze er weer wat bij willen leren.

Kortom; mijn lessen zijn flexibel in te delen en gericht op jou, wat je wilt leren en hoe je leert. Stel je vragen gerust aan me en laten we gaan fotograferen!

Kosten

Elke les duurt 2 uur.

Omdat het vrij intensief is, is langer niet aan te raden. Tussen de lessen zit meestal 2 weken.

Een les van twee uur (maakt niet uit welke) kost 100 euro incl BTW voor particulieren, excl BTW voor bedrijven

Je kunt per les achteraf contant afrekenen of pinnen.

Nikki Fotografieles Docent 2

Nikki Nooteboom, freelance fotograaf & docent

Ik ben degene die de lessen gaat geven. Nikki Nooteboom, aangenaam…

Sinds 2007 ben ik freelance fotograaf en werk voor verschillende bedrijven, artiesten en particulieren (www.nikkinooteboom.nl). Mijn specialiteit is mensen, vooral in hun natuurlijke omgeving. Ik doe eigenlijk alles, maar gaandeweg heb ik mijn handtekening gevonden welke is terug te vinden in al mijn fotografie.

Naast werken voor klanten, maak ik zo nu en dan vrij werk. Tegenwoordig veelal analoog. Ah, dus als je een analoge les wilt… ;-). En ik geef dus les, sinds 2011. Zoals vrijwel iedere opleiding en cursus, begon ik ook in groepen. Maar na twee groepen lesgegeven te hebben merkte ik al dat eigenlijk niemand optimaal leerde ervan. Sinds ik priveles geef heb ik de mogelijkheid me op een persoon en zijn wensen en leerwijze te richten

Gevolg: het leren gaat sneller en beter!

Edwin Bruning

Ik heb een aantal privé lessen bij Nikki gedaan en het was zeer leerzaam en fantastisch om te doen. Nikki neemt de tijd om de dingen omtrent fotografie duidelijk en goed uit te leggen en neemt het de volgende les nog even weer door zodat het niet vergeten gaat worden. Af en toe neem ik nog eens een les om up to date te blijven. Ze is zeer flexibel in het maken van afspraken en geeft ook duidelijke uitleg over verschillende modellen camera’s qua instellingen en gebruik.

Edwin Bruning

Judith van Tartwijk

Al een tijdje volg ik privé-lessen bij Nikki. Serieus iedere keer een feestje. Waarom? Al vanaf dag één klikt het; Nikki schat direct in wat je niveau en je leerbehoefte is. Door de één op één benadering leer je enorm snel. Soms ook lastig; je kan niet wegduiken achter medecursisten. Nikki blijft namelijk doorgaan totdat je het snapt/ziet. Maar juist daardoor leer je zoveel. Last but not least: ik loop iedere keer enorm gemotiveerd weg, zin om weer een stapje verder te gaan in de fotografie. Kortom, ik heb aan Nikki echt een mentor. 

Judith van Tartwijk

Esther Bolman

Ik heb twee lessen bij Nikki gevolgd. Nikki voelde gelijk aan waar mijn zwakheden liggen en heeft mij het belangrijkste gegeven wat je nodig hebt….zelfvertrouwen.

Esther Bolman

Julie Makri

“I couldn’t imagine the amount of information I could learn in just two hours! Can I give a ten instead of five?” (les in het Engels)

Julie Makri

Laura

Nikki deelt met veel passie haar liefde voor fotografie tijdens haar 1 op 1 op maat gemaakte fotocursus. Vele “eye-openers” verkregen tijdens deze cursus, bedankt!

Laura

Schrijf je nu in voor een privéles! Heb je nog vragen? Stel ze mij gerust, samen kunnen we kijken hoe we jouw ideale leertraject kunnen inrichten.

Contact

Nikki Nooteboom Fotografie

Adres, met studio:
Zaanstraat 24
2515 TN  Den Haag
Vlakbij zowel Den Haag CS als Den Haag HS.
Betaald parkeren in de straat.

OF:
Ik werk ook vanuit Baarle-Nassau, Brabant.

T: +31 (0)6 26852865
Einfo [at] nikkinooteboom.nl
I: www.nikkinooteboom.nl / www.privelesfotografie.nl

KvK: 28117591
Bank: NL03TRIO0212115413
BTWnr: NL174010199B02

Algemene Voorwaarden Privéles fotografie

Privacybeleid

Bestellen cadeaubon

Graag eens KENNIS cadeau geven? Ken je iemand die fotografiekennis wil (bij)leren? Geef hem of haar een fotografieles cadeaubon!